La en vampyr sulte – gi blod!

american-red-cross-vampire-diaries

En gang var vampyrer dyriske skapninger med svarte kapper og bolig på kirkegården. Nå står de frem, bor i nabohuset og drømmer om å bli integrerte.

Ved hjelp av Røde Kors lanseres TV-serien The Vampire Diaries i USA i disse dager – «La en vampyr sulte. Gi blod.»

Produksjonsselskapet CW sponser Røde Kors-biler, som kjører rundt på skoler for å få elever til å gi blod.

Andre reklamestunts er utdeling av «tanntråd for huggtenner» og solkrem for vampyrer, sunscream («sun damage is the No. 1 killer of the undead»). Serien er rettet mot tenåringer og unge voksne, gruppen som elsket Buffy the Vampire Slayer, og som nå flokker seg rundt Supernatural. Dette er segmentet som har gjort Stephenie Meyers romantiske vampyrserie Twilight til det største salgsfenomenet siden Harry Potter.

Les mer …

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: