TV-reklame irriterer mest

tv

Vi liker ikke å bli avbrutt midt i en intens film, og ergrer oss mer og mer over TV-reklame. Men siden reklame virker og får oss til å kjøpe, så blir det neppe mindre av den.

–Det er ingen tvil om at all reklamen vi er omgitt av, ergrer veldig mange av oss, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon. I løpet av et år får han 7500 henvendelser om mengden eller innholdet eller andre sider ved reklamen som ergrer folk. Det er 30 klager hver eneste virkedag året rundt.

– Men vi får veldig få klager på TV-reklamen.

Likevel er det den som irriterer oss aller mest. I en SIFO-undersøkelse (Statens institutt for forbruksforskning) sier åtte av ti at vi ergrer oss over TV-reklamen. Og andelen som blir ergerlige øker. Fra 74 prosent i 2007 til 79 prosent i år. Vi venner oss ikke til den, men irriterer oss mer og mer over TV (og radio)-reklame for hvert år, mens færre nå irriterer seg over reklameinnstikk og annonser i dagsaviser på internett og plakater. Kanskje vi har resignert?

Les mer …

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: